End of life support en levensduur hardware!

End-of-life-support:

End-of-life-support: Normaal gezien gaat hardware langer mee dan de optionele support. Vaak gaat men toch overstag om nieuwe hardware te kopen inclusief een nieuw supportcontract. Een van de redenen is dat fabrikanten vertellen dat bij einde support de klant risico`s loopt.En helaas is dat ook zo,  als u geen updates meer ontvangt dan heeft u een uitdaging. Uw loopt risco als uw de laatste versie van de software niet kunt draaien. U hoeft echter geen duur post-warranty contract af te sluiten, u kunt ook kiezen voor een EOL support contract van Vareza.

Wij zorgen voor de laatste software updates en hardware support indien noodzakelijk. U bent bij ons ook niet de hoofdprijs kwijt. Neem vrijblijvend contact met ons op voor een offerte voor uw end-of-life-support.

Wist u overigens dat de hardware eigenlijk maar in 1% van de gevallen oorzaak van netwerk problemen:

96 % van alle problemen die van invloed zijn op de prestaties van netwerk apparatuur zijn vaak te wijten aan menselijke fouten en software misconfiguratie. Uit een MSP-enquête bleek dat de drie belangrijkste oorzaken van storingen in het IP-netwerk en verminderde prestaties in 2012 zijn:

  1. Problemen met Cisco IOS-software
  2. Slecht aanbevolen software-upgrades en onnodige vervanging van hardware in productienetwerken door onervaren ondersteuningspersoneel
  3. Onnauwkeurige overdrachtsoverdracht tussen de interne ondersteuningsingenieurs van netwerkexploitanten

Hardware heeft maar 1% uitval in de meeste gevallen

Deze uitkomst is gebaseerd op een representatieve steekproef samengesteld uit drie gegevensbronnen van meer dan 1000 eindklant problemen in Telco, overheid, ondernemingen en academische netwerken over de hele wereld, en het omvat:

  • Geanalyseerde trendinggegevens die in 2012 zijn verzameld door technische ondersteuningsingenieurs wereldwijd.
  • Gedetailleerde analyse van de grondoorzaken van problemen met het IP-netwerk, opgelost door MSP`s 2012 voor organisaties in alle verticale markten
  • Waargenomen gedrag van eindklanten

De gedetailleerde uitsplitsing van de grondoorzaken van uitval en degradatie op IP-netwerken in 2012 bevestigen het feit dat menselijke fouten en verkeerd geconfigureerde software 96 % van alle problemen uitmaken, software-fouten kwam neer op 3% terwijl slechts 1 % het gevolg was van defecte hardware. Deze resultaten wijzen erop dat de internetinfrastructuur betrouwbaar is op de hardware-laag. Bedrijven met IP-netwerken die een hogere RMA score hebben dan 1% zouden er goed aan doen dit te bespreken met hun service provider.

Minder dan 1% van alle problemen met break-fix contracten moesten hardware vervangen. Voorkom dat u uw hardware vroegtijdig de problemen gaat toeschuiven Hieronder vindt u enkele van de kosten en gevolgen van onnodige hardware vervanging op uw netwerk.

  1. Verlies van inkomsten voor de duur van downtime
  2. Kosten van onsite technicus
  3. Negatieve gevolgen van een storing voor uw bedrijf
  4. Ontevreden klanten en werknemers
  5. Toevoegen, verplaatsen of wijzigen kan nieuwe menselijke fouten introduceren in een verder gezond apparaat
  6. Erger nog, het oorspronkelijke probleem blijft bestaan omdat de oorzaak van het probleem niet de vervangen hardware is.

Ons advies voor uw hardware:

  1. Als het niet stuk is dan hoeft u het ook niet te maken (If it’s not broken, don’t fix it.)
  2. Als het defect is, neem dan direct contact op met Vareza, Geef onze experts een duidelijke en gedetailleerde probleemstelling. Notitie; Zonder verandering kan er geen afwijking van de norm zijn. Neem daarom “wat is veranderd” in de taak op als u het weet.
  3. Als u nieuwe functionaliteiten wensen heeft, overleg dit vooraf met Vareza (of andere) experts, op deze manier krijgt u een soepele overgang op uw netwerk.

Neem contact met ons op voor uw end-of-life-support offerte

Wij zorgen er voor dat uw hardware een langer leven kan hebben, onze end-of-life  support is een kostenbesparende dienst. Uw hardware kan veel langer mee gaan dan u denkt. De meeste vendoren willen dat na 3-5 jaar uw oude hardware vervangt. In veel gevallen kan de hardware nog prima een paar jaar extra mee draaien. Wij zorgen er voor dat u dit kan doen tegen een aantrekkelijk tarief. Wij zijn ook uniek in deze end-of-life-support service omdat wij ook voozien in software updates. Wilt u meer weten neem dan contact met ons op.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

9 + 5 =